Referat ordinært afdelingsbestyrelsesmøde
SAB afd. 48, afholdt 14.1.25 kl. 18.30
Til stede var: Finn, Willy, Karina, Litta, Anne, Lone og Michael
Referent og ordstyrer: Michael
Første ordinære afdelingsbestyrelsesmøde i 2025, hvor følgende var på agendaen og blev drøftet:
Ændringer i afdelingsbestyrelsens sammensætning (orientering fra Karina):
Karina har valgt at flytte fra afdelingen, hvorfor hun udtræder af bestyrelsen pr. dags dato. Lone Lundberg, som ved vores afdelingsmøde i september 2024 blev valgt som 1ste suppleant, indtræder således i bestyrelsen i stedet for. Ny 1ste suppleant er således Anne Thøgersen. Afdelingsbestyrelsen takkede Karina for den store frivillige indsats hun har ydet, og vi vil helt sikkert komme til at savne hende her i afdelingen.
Affaldsposer:
Vi har fået afhentet nogle grønne affaldsposer hos RenoSyd, som vil blive stillet ned i cykelkælderen ved vores bogbyttereol. Tag ikke flere end I selv skal bruge.
Opmærksomhed fra afdelingen/afdelingsbestyrelsen i forbindelse med mærkedage og andet:
Det blev besluttet, at vi i afdelings-/afdelingsbestyrelsesregi fremover vil vise vores opmærksomhed i forbindelse med dødsfald (ægtefælle/samlever), guld-, diamant- samt krondiamantbryllup. Vi håber i bestyrelsen på, at vi kan få besked fra eventuelle naboer eller andre i afdelingen, således vi kan få arrangeret vores opmærksomhed. Vi har senest givet en bårebuket i forbindelse Arne Triblers bisættelse den 27.12.24.
Fællesrummet:
Justering af lyssensor på toilettet (tager fat i Kenneth). Lyset slukker, hvis man sidder for længe på toilettet.
Troldtekt lofter til fællesrummet: Kan fås i flere farver, og der var enighed om at foreslå farven Grå Natur/grov struktur.
Ønske om at få nogle møbler til den nye terrasse ved fællesrummet. Skal være solide og vedligeholdelsesfrie (a la dem de har på Søtoften/runde bord-/bænke sæt). Kan produktionsskolen måske producere/levere disse til en fornuftig pris?
Afskærmning af affaldsområde ved nederste blok. Vi har talt om det tidligere, men hvad er status? Vi rykker SAB for et svar.
Fællesrummet? Hvad skal vi med det?
Vi skal endnu en gang opfordre til, at man benytter vores nye fællesrum, hvis man har behov for at holde et privat arrangement (fødselsdag, familiesammenkomster med mere). Priser, regler og betingelser er tidligere rundsendt til alle.
Når der kommer troldtektplader på loftet, vil akustikken i rummet blive meget bedre. Desuden vil der også blive opsat et lærred, som kan bruges, hvis man har brug for at få noget vist på et stort lærred. Afdelingen råder dog p.t. ikke over en projektor, men dette er på vores ønskeseddel.
Forslag til arrangementer arrangeret af afdelingsbestyrelsen (der vil forekomme egenbetaling):
· Foredrag omkring testamente, fremtidsfuldmagter og arv (tilsagn fra foredragsholder foreligger, men dato endnu ikke fastsat).
· Fredagssammenkomst/hygge af ca. 2 timers varighed 1 x pr. måned. 1ste gang den 7. marts 2025 kl. 16-18 – og herefter hver den 1ste fredag i måneden.
· Julefrokost 2025 (torsdag, den 4.12.25 kl. 17:30) og vil fremover altid være den 1ste torsdag i december.
· Sommerfest 2025 (lørdag, den 30. august 2025 fra kl. 13.00) og vil fremover altid være den sidste lørdag i august).
Det er også muligt for alle beboere i afdelingen selv at komme med forslag/tiltag til arrangementer. Disse arrangementer kan være målrettet en mere udvalgt målgruppe ud fra ens egne interesser/hobbys (syklub, strikkeklub, læseklub med mere). Disse arrangementer skal dog lige omkring bestyrelsen til godkendelse. Hvis der er ønsker om foredrag eller andet, som kunne være interessant for flere beboere, må disse gerne komme os til kendskab, og vi vil forsøge at få det stablet på benene, uden vi dog kan garantere noget.
Nærmere besked omkring kommende arrangementer vil blive ophængt i vores info-tavler, som hænger på væggen i forbindelse med begge elevatortårne. Derudover vil det også blive lagt op i vores interne Facebookgruppe ”Os der bor i SAB 48 Skanderborg”.
Næste ordinære afdelingsbestyrelsesmøde afholdes tirsdag, den 25. februar 2025 kl. 18:30 i fællesrummet.
Med venlig hilsen
Afdelingsbestyrelsen SAB afd. 48
------------------------------------------------------------------
Afdelingsmøde
Afdeling 48 – Vesterskovvej Skanderborg d. 23.9.2024
Referat:
Pkt. 1 Valg af dirigent
Erling Weber Jensen. SAB
Pkt. 2 Valg af referent
Referent: Karina Mynte Both
Pkt. 3 Valg af stemmeudvalg
Dorthe Kruse og Erling Weber Jensen, SAB
Pkt. 4 Fremlæggelse af beretning for perioden siden sidste møde
Siden sidst:
Vinduer i trappetårne er på plads.
Digital parkeringsløsning på vores private Parkerings plads: Det lyder til at det fungerer godt, dog med lidt opstarts ”problemer”.
Nyt fællesrum er blevet etableret. Der har været et udvalg i bestyrelsen, som har stået for dette. Fællesrummet kan lejes til evt. fødselsdage mm. Hvad kan rummet også evt. bruges til af sociale aktiviteter. Der modtages gerne gode forslag.
Hjertestarter i afdeling er nu bestilt igennem trygfonden og bliver ophængt. Trygfonden vil lave et kursus omkring brugen af denne. Kursus for et vist antal, som vil foregå her på matriklen. Der vil blive lavet et opslag/invitation omkring kurset.
Vores Facebookgruppe er nu på omkring 30 medlemmer. Der opfordres til div. informationer, god tone mm.
Der vil blive bestilt 2 informationstavler der bliver hængt op i afdelingen udenfor til div. informationer og evt. sociale arrangementer.
Håber på en god aften.
Ingen kommentarer. Beretningen er godkendt.
Pkt. 5 Godkendelse af driftsbudget med tilhørende PV-plan for 2025
Budget er godkendt. Herunder etablering af større terrasse i forbindelse med Fælleslokalet samt montering troldtekt i loftet i fællesrummet for at opnå en bedre akkustik.
Pkt. 6 Orientering om regnskab 2023
Budget er godkendt.
Pkt. 7 Behandling af indkomne forslag
- Regler omkring leje vores fællesrum. Bestyrelsen har fremsat et forslag.
Forslaget blev godkendt
Pkt. 8 Valg af medlemmer til afdelingsbestyrelsen. På valg er Willy Lausdahl og Leif Olsen
Willy Lausdahl og Leif Olsen ønsker genvalg. Litta Hansen ønsker også at stille op. Michael formand beretter omkring et statement, at den øvrige bestyrelse ikke bakker op omkring Leif Olsens genvalg
Valg:
Litta Hansen: 48 stemmer
Willy Lausdahl: 38 stemmer
Leif Olsen : 8 stemmer
Willy Lausdahl og Litta Hansen er blevet valgt til bestyrelsen.
Pkt. 9 Valg af suppleanter
Anne Thøgersen og Lone Lundberg stiller op
Lone er valgt til 1. suppleant og Anne er valgt til 2. suppleant
Pkt. 10 Eventuelt
- Ønske om, at der i vores beboerreglement bliver indført/tilføjet, at beboere med terrasse i stueplan, selv har pligt til at vedligeholde denne. ( Michael).
Dette bliver indført.
- Ønske om indsamling til storskrald (Aghda).
Ved Reno Syd har en ordning er det en gratis ordning. Information kan indhentes ved Reno Syd
- Daglig renovation til madaffald er stillet ved blok A. Der kommer også en container til madaffald ved blok B. Hvordan får vi flere poser. Vi kan selv hente på Reno Syd (Værdicentralen). Der kan også findes en person der står for det – Reno Syd leverer også gerne på en palle. Der må også gerne bruges andre poser end de udleverede fra Reno syd. Der kommer en container til farligt affald til begge blokke.
- Hvornår kommer vinduespudseren.
Det vil være dejligt at få besked når de kommer. De skal senest dagen før sætte sedler op at de kommer. Der er lidt utilfredshed med selve vinduespudsningen.
- Skruer i fodlister ved indgangspartiet som ruster.
Der er givet besked til SAB omkring dette. Det vil blive ordnet.
- Affaldscontainere ved Sundhedshuset. De ”flyver” rundt i blæsevejr.
Regionen som står for dette. Det er de blevet gjort opmærksom på. Regionen mener ikke, at det er et problem.
- Cykelkælderen er meget fyldt.
Der skal være plads til alle cykler.
- Rengøring. 1 gang om måneden.
Den sidste torsdag i hver måned. Elevator tårnet. Svalegangene. Trapper.
- Døren indtil cykel kælder har gentagne gange ikke været låst.
Og der bliver evt. sat en smæklås i. Der skal evt. justeres på censor ift. referat. Evt. lys udenfor.
- Belysning skal være og blive bedre på vores områder.
- Kan der gøre noget ved vores blokke ang. nummerordning.
Det er Skanderborg kommune der har bestemt husnumre og etagenumre. Kan der sættes noget mere information op. Erling og bestyrelsen går videre med dette.
- Vesterskovvej er efterhånden blevet meget trafikeret. Det er en trancit vej fra Vesterskovvej til Møllevej. Kan der evt. laves en chikane eller andet.
Første skridt vil være at høre kommunen. Kan den evt. gøres ensrettet. Vi går igennem SAB
- Der er flere der har oplevet hærværk på deres biler. Ridser og dæk der er punkteret. Både på den store parkeringsplads og på den lille nede ved cykelkælderen.
Politiet er underrettet.
- Hash rygning og salg af euforiserende stoffer. Der er flere der oplever dette på afdelingens område. Cykel kælder og parkeringspladsen.
SAB er blevet gjort opmærksom på dette. Erling fortæller at politiet er underrettet. De tager det meget alvorligt.
- Bogudlån/bogbytte. Reolen står i cykelkælderen.
Det er en rigtig god ide.
- Referater fra bestyrelsesmøder, hvor kan de findes.
De er at finde på SAB portal og findes under afdeling 48 – Vesterskovvej.
- Der er ros til vores vicevært, Kenneth.
Han gør et godt stykke arbejde. Han er meget vellidt.
Afdelingsbestyrelsen takker for en god aften og for et godt afdelingsmøde.
-----------------------------------------------------------------
Referat af afdelingsmøde i SAB afd. 48 den 18.09.2023
Dagsorden:
1.
Valg af dirigent
2.
Valg af referent
3.
Valg af stemmeudvalg
4.
Fremlæggelse af beretning siden sidste møde
5.
Godkendelse af driftsbudget med tilhørende PV.plan for 2024
6.
Orientering om regnskab 2022
7.
Behandling af indkomne forslag
8.
Valg af formand til afdelingsbestyrelsen
På valg er:
Michael Jannak
9.
Valg af medlemmer til afdelingsbestyrelsen
På valg er:
Karina Both
Lone Lundberg (ønsker ikke genvalg)
Per Kragh (ønsker ikke genvalg/fraflyttet afdelingen)
10.
Valg af suppleanter
11.
Eventuelt
Referat:
1.
Valg af dirigent:
Erling (SAB) blev foreslået og valgt.
Erling konstaterede, at der var sket lovlig indkaldelse og dermed beslutningsdygtig. Erling gjorde desuden opmærksom på, at hver lejlighed havde 2 stemmer ved afstemninger.
2.
Valg af referent:
Willy blev foreslået og valgt som referent.
3.
Valg af stemmeudvalg:
Udgået.
4.
Fremlæggelse af beretning siden sidste møde:
Michael gennemgik beretning siden sidste møde, og nævnte blandt andet, at havde man problemer var døren altid åben for en dialog, men nævnte også at alle beboere havde fået en manual udleveret fra SAB, hvori man kunne hente svar på mange ting.
Beretningen blev enstemmigt godkendt.
5.
Godkendelse af driftsbudget med tilhørende PV.plan for 2024:
Erling gennemgik driftsbudget punkt for punkt. Driftsbudgettet 2024 blev herefter godkendt.
6.
Orientering om regnskab 2022:
Erling orienterede om regnskabet for 2022.
7.
Behandling af indkomne forslag:
Se medfølgende bilag nr.1.
8.
Valg af formand til afdelingsbestyrelsen:
På valg er: Michael Jannak.
Michael Jannak (8B) blev enstemmigt genvalgt.
9.
Valg af medlemmer til afdelingsbestyrelsen:
På valg er: Karina Both.
Karina Both (6C) blev enstemmigt genvalgt.
På valg er: Lone Lundberg (ønskede ikke genvalg)
Leif Olsen (8A, 4, 1.) blev valgt til bestyrelsen.
På valg er: Per Kragh (ønskede ikke genvalg/fraflytter afdelingen).
Finn Jensen (8, 2, 4.) blev valgt til bestyrelsen.
10.
Valg af suppleanter:
Litta Hansen (8, 3, 2.) blev valgt som suppleant.
11.
Eventuelt:
Se medfølgende bilag nr. 2
Michael afslutter afdelingsmødet og takker for god ro og orden. Afdelingsmødet afsluttes med smørrebrød til de fremmødte.
Ref.: Willy
Med venlig hilsen
Bestyrelsen SAB afd. 48
Willy Lausdahl, Karina Both, Leif Olsen. Finn Jensen, Michael Jannak
BILAG 1 (Pkt. 7 - Indkomne forslag):
1.
Forslag om opstilling af en bænk op ad trappetårnet ved nærmest Sundhedscentret (nr 8). Front mod sygehusvej (forslag fra beboer):
Her foreslår vi fra bestyrelsens side, at man evt. flytter/benytter bord/bænkesæt fra "højen".
Bestyrelsens forslag blev enstemmigt vedtaget med alle stemmer. Bestyrelsen vil sørge for, at den bliver flyttet med hjælp fra viceværterne.
2.
En endelig beslutning om, hvorvidt en del af cykelkælderen skal laves om til et fælleslokale (forslag fra bestyrelsen):
Fælleslokalet tænkes brugt til fælles arrangementer (banko, foredrag, fællesspisning o. lign.) i SAB 48, som kan være med til at højne og udvikle fællesskabet i vores afdeling. Fælles-lokalet skal tillige kunne lejes af afdelingens beboere til egne private formål (fødselsdag, familiefester o. lign.), hvor man har behov for lidt mere plads, end vores lejligheder tilbyder. Fælleslokalet skal indrettes med borde, stole, service, lille anretter køkken, køleskab, toilet m.m.). Der skulle være afsat midler til dette.
Her var der nogle lange diskussioner om, hvorvidt man ville have cykelrum eller et beboer-/fællesrum. Det blev vedtaget ved en afstemning med 18 for og 13 imod, at man ville have et fællesrum, og bestyrelsen fik mandat til at arbejde videre med planen og tage kontakt til brandmyndighederne m.v. Samtidig vil man prøve at frigøre noget mere plads til cykler, barnevogne m.m. ved blandt andet sammen med SAB, at arbejde på, at der eventuelt blev lavet noget overdækket cykelparkering.
3.
Forslag om opsætning af hjertestarter i afdelingen (forslag fra bestyrelse samt beboer):
Fra SAB er der kommet et prisoverslag på 16-20.000,- + en årlig serviceaftale på 1500 - 2000-. SAB foreslår firmaet "Livsvigtig", der har afdeling her i Skanderborg. SAB hjælper gerne med bestilling og med at sætte en serviceaftale i gang.
Alle var enige om, at det var en god ide og blev vedtaget enstemmigt. Bestyrelsen vil arbejde videre med dette.
4.
Tildeling af p-tilladelser til faste beboere, samt mulighed for beboere, at kunne udstede gæste p-tilladelser til egne gæster, men dog max 24 timer ad gangen (forslag fra bestyrelsen):
Årsagen til dette tiltag er, at vi har erfaret, at flere og flere udefrakommende benytter vores p- pladser til dagsparkering. Det drejer sig om personale fra Sundhedshuset samt kollegiet, som er vores naboer. Desuden ser vi også, at personale, der arbejder nede i byen, benytter vores p- pladser, idet byens øvrige p-pladser typisk har tidsbegrænset parkering. Endelig vil vi også meget gerne med dette forslag, sætte en effektiv stopper for fremmedes parkering i forbindelse med Smukfest.
Igen en diskussion om, hvorvidt vi skal have en p-plads for os selv, eller alle skal have lov til at benytte p-pladsen.
Bestyrelsens forslag om, at alle fastboende skal have en p-tilladelse samt mulighed for at udstede gæste p-tilladelser til egne gæster, blev vedtaget med 19 for og 9 imod. Bestyrelsen vil herefter i samarbejde med SAB arbejde videre med, hvordan ordningen i praksis kan etableres.
5.
Forslag om opsætning af gelænder i begge sider af trappetårnet (forslag fra beboer):
Forslaget blev afvist/nedstemt, idet problemet forhåbentlig vil være ikkeeksisterende fremad-rettet efter isætning af vinduer i trappetårnene, og elevatorer herefter kommer til at køre uden problemer (se i øvrigt pkt. A under ”Eventuelt”).
BILAG 2 (Pkt. 11 – Eventuelt):
A.
Hvad er status på lukning af elevatortårne? Vi har ventet længe nok og vi bliver spist
forklaringer om at det er på vej. Hele tiden bliver det udsat og vi får ingen besked/vi bliver ikke orienteret.
Status er, at der bliver underskrevet kontrakt med entreprenør den 19.09.23 som derefter får bestilt materialer. Arbejdet forventes færdig den 01.12.23
B.
Opsætning af hegn ud mod Vesterskovvej fsv. angår den nederste blok. Dette er ligeledes blevet lovet af flere omgange, men der er stadig intet sket.
Hegnet er sendt til galvanisering og vil blive opsat, så snart det kommer tilbage.
C.
Hvem har forpligtelsen til at vedligeholde/passe beplantning på egen terrasse ud mod
Vesterskovvej? Flere af terrasserne er overgroede og ser mildest talt herrens ud.
Det er den enkelte beboer, der har forpligtelsen til vedligeholdelse af disse.
D.
Pasning af grønne områder. Vi føler os oversete når det handler om pasning og pleje af vores sparsomme grønne områder. Gang på gang skal vi fra bestyrelsens side gøre opmærksom på den manglende vedligehold/pasning.
Der er lavet en ordning med at vi får en vicevært, der kommer hver tirsdag hele dagen og som passer vores grønne fællesområder.
E.
Generel mangelfuld pasning/rengøring af gangarealer, fliser og cykelkælder m.m.
SAB tager fat i rengøringsfirma med det samme, således at der nu bliver rengjort overalt.
F.
Løbske affaldscontainere ved Sundhedshuset. Hvornår bliver disse hegnet ind, således vi ikke risikerer containere, der triller herreløse rundt under blæst og beskadiger parkerede biler?
Det er ikke SAB's område, og de kan derfor ikke gøre noget ved det, men vi har
lovet at tage nogle billeder når det sker og sende dem til Erling SAB, som så vil prøve at få dem til at gøre noget ved det.
G.
Hvem har ansvaret for reparation af huller i asfalt i området mellem Sundhedshuset og vores afdeling? Vi har beboere der er faldet pga. af den ujævne belægning.
Det er Skanderborg Kommune, der har ansvaret for dette.
H.
Beboerorientering på flere sprog. Vi har en del beboere af anden etnisk herkomst. Måske de ikke forstår/læser dansk, men gerne vil kunne forstå SAB's omdelte breve?
SAB sender kun ud på dansk, da der vil være alt for mange forskellige sprog, der i givet fald skulle oversættes til.
I.
Beboerhenvendelser til SAB vedrørende småreparationer bliver ikke besvaret/fejlrettet. Der er indkommet nogle eksempler på dette fra beboere i afdelingen.
Såfremt man har nogle reparationer, der ikke bliver lavet eller besvaret, skal man rette henvendelse direkte til Erling SAB.
J.
Generel mangel på information og opfølgning fra SAB's side. Vi føler vores afdeling ikke bliver prioriteret på lige fod med SAB's øvrige afdelinger.
Det tager SAB til efterretning og vil forbedre det
----------------------------------------------------------------------------------------
Referat afdelingsmøde – afdeling 48, Vesterskovvej 6-8, Skanderborg (SAB)
Mandag d. 19.9.2022
Pkt. 1 - Valg af dirigent:
Erling Weber Jensen, SAB, der indledningsvist informerede om, at indkaldelse til nærværende afdelingsmøde er sket indenfor gældende regler og frister herfor.
Pkt. 2 - Valg af referent:
Karina Mynte Both
Pkt. 3 - Valg af stemmeudvalg:
Ikke aktuelt.
Pkt. 4 - Fremlæggelse af beretning siden sidste møde:
Formand Michael Jannak beretter om et godt år. Alle er ved at finde sig tilrette. God omgangstone i afdelingen.
Der er ingen spørgsmål til bestyrelsen fra de fremmødte.
Fremlæggelsen blev herefter godkendt.
Pkt. 5 - Godkendelse af driftsbudget med tilhørende PV-plan for 2023:
Forslag til budget 2023 bliver gennemgået (Budget 2023 er udsendt til hvert lejemål).
Huslejestigning: 1,95%
Antenne budget 2023 stigning på 3 % i kontingent til antenneforeningen.
Ingen spørgsmål til driftsbudget 2023
Driftsbudgettet blev herefter godkendt.
Pkt. 6 - Orientering om regnskab 2021
Ikke noget at berette.
Pkt. 7 - Godkendelse af nyt vedligeholdelses- og istandsættelsesreglement:
Spørgsmål:
Må der komme hjælpemidler op i lejemålet?
Ja. Det vil være hjælpemiddelcentralen der betaler for evt. misvedligeholdelse af lejemålet i forbindelse med opsætning/installering af hjælpemidler
Standard vedligeholdelsesreglement passer ikke til lejlighederne i afdelingen?
Flere ting er mere generelle ift. vedligeholdelses-og istandsættelsesreglementet.
Standard for hele boligforeningen.
Vedligeholdelses- og istandsættelsesreglementet blev herefter godkendt
Pkt. 8 - Godkendelse af nyt ordensreglement:
Ventilation: Ventilation (filter) skiftes x 2 årligt. Ift. Filterskift bliver lejer informeret om udskiftning. Lejer skal give adgang til lejligheden ift. udskiftning.
Ordensreglementet blev herefter godkendt.
Pkt. 9 - Behandling af indkomne forslag:
Bestyrelsen foreslår, at en del af cykelkælderen inddrages til fælleslokale med tekøkken og toilet.
Der er stemt for, at bestyrelsen går videre med forslag til indretning, og at boligforeningen herefter indhenter priser m.m. til etablering af et evt. fællesrum.
2. Bestyrelsen foreslår, at det skal være tilladt at opsætte læsejl/altandækken i farverne Grå/sort.
Der kommer et forslag ind på at læsejl/altandækken kun skal være i grå nuancer.
Der blev stemt for, at læsejl/altandække skal være i grå nuancer.
3. Bestyrelsen foreslår, at der skal være forbud mod at holde dyr i bur på terrasser, altaner og gårdhaver.
Der blev stemt for, at der ikke må holdes dyr i bur på terrasser, altaner og gårdhaver i afdelingen.
Pkt. 10 - Valg af medlem til afdelingsbestyrelsen:
Tony Thomsen ønskede at udtræde af bestyrelsen.
Willy Lausdahl er genvalgt til bestyrelsen.
Lone Lundberg er valgt til bestyrelsen.
Pkt. 11 - Valg af suppleanter:
Agda Andreasen ønskede ikke genvalg som suppleant til bestyrelsen.
Elise Kubel er valgt til suppleant.
Pkt. 12 - Eventuelt:
Der skal altid være afsender på henvendelser, forslag mm. til bestyrelsen.
Alle lejligheder i afdeling får vinduespudsning
Gennemgang af fejl og mangler af lejemål er videresendt til entreprenør. Entreprenør har anerkendt div. fejl og det vil blive udbedret inden 1.12.2022
Vinduer i lejemål vil blive gennemgået ang. lukning/åbning. Servicebesøg.
Grønne områder vil blive vedligeholdt.
Brug altid drift mail og telefon til sab. ved evt. fejl, mangler og ting der evt. ikke fungerer eller går i stykker.
Med venlig hilsen
Bestyrelsen i afdeling 48
Lone Lundberg, Willy Lausdahl, Karina Mynte Both, Per Kragh, Elise Kubel (suppleant) og Michael Jannak
--------------------------------------------------------------------------------------
Afdeling 48 – Vesterskovvej
Referat af stiftende afdelingsmøde den 22. februar 2022 kl. 18.30 i Morten Børup Skolens aula
Antal fremmødte beboere: 26
Fremmødte fra SAB: Dorthe Kruse, Carsten Rasmussen, Erling Weber Jensen, Kent Hansen, Ole Høi Sørensen, Dorthe Støve og Anna Nielsen
Dagsorden:
Pkt. 1 Velkomst og orientering om den almene sektor og beboerdemokrati.
Erling Weber Jensen bød velkommen og orienterede om den almene sektor og beboerdemokrati.
Pkt. 2 Valg af dirigent.
Erling Weber Jensen blev valgt til dirigent.
Pkt. 3 Valg af referent. Herunder også valg af stemmeudvalg.
Anna Nielsen blev valgt til referent.
Kent Hansen, Ole Høi Sørensen og Anna Nielsen blev valgt til stemmeudvalg.
Pkt. 4 Valg af formand.
Michael Jannak, 8B, blev valgt til formand.
Pkt. 5 Valg af 4 bestyrelsesmedlemmer (2 for 1 år og 2 for 2 år).
Per Kragh, 8A, 4. L. 3 (valgt for 2 år), Karina Mynthe Both, 6C (valgt for 2 år), Tony Thomsen, 8, 1. L. 2 (valgt for 1 år), Willy Lausdal, 8A, 3. L. 1 (valgt for 1 år) blev valgt som afdelingsbestyrelsesmedlemmer.
Pkt. 6 Valg af 2 suppleanter.
Agda Andreasen, 8A, 3. L. 2, blev valgt til suppleant.
Pkt. 7 Valg af 5 medlemmer til SAB’s repræsentantskab.
Formand Michael Jannak og afdelingsbestyrelsesmedlemmer Per Kragh, Karina Mynthe Both, Tony Thomsen og Willy Lausdal blev valgt til SAB’s repræsentantskab.
__________________________ __________________________
Dirigent Referent
Erling Weber Jensen Anna Nielsen