Afdelingsmøde SAB afd. 12, Vestergade 32-40, onsdag den 24. september 2025
Alle husstande var mødt, dertil deltog Jørgen Dyrholm Jensen, Danske Lejere og Dorthe Støve fra SAB
Dagsorden og referat:
Pkt. 1 Valg af dirigent
Jørgen Dyrholm Jensen, Danske Lejere, valgtes
Det konstateredes, at mødet var korrekt indkaldt
Pkt. 2 Valg af referent
Natasha Bopuet valgtes
Pkt. 3 Valg af stemmeudvalg
Umiddelbart ikke nødvendigt
Pkt. 4 Fremlæggelse af beretning for perioden siden sidste møde
Beretningen er her indsat i referatet:
a. Indledning
Det forgangne år har været præget af både store udfordringer og vigtige diskussioner om vores boligers stand, økonomi og beboernes rettigheder. Flere sager har haft stor betydning for dagligdagen i afdelingen, især i forhold til skimmelsvamp, varmeregnskaber og råderet til modernisering af badeværelser.
b. Skimmelsvamp
I løbet af året har flere boliger i afdelingen været ramt af skimmelsvamp. Problemet har både skabt bekymring for beboernes sundhed og rejst spørgsmål om bygningernes vedligeholdelsesstand.
•
Der har været sager, hvor saneringen har krævet omfattende indgreb.
•
I flere tilfælde har beboerne oplevet utilstrækkelig information og manglende tilbud om midlertidig genhusning under arbejdet.
•
Bestyrelsen har rejst problemstillingen over for administrationen for at sikre hurtigere og mere beboervenlige løsninger fremover. Sagen er stadig i gang.
•
Det må ikke gøres til en individuel sag, hvor det kun løses for nogen
•
c. Varmeregnskab
Årets varmeregnskab har givet anledning til utilfredshed og frustration. Flere beboere har oplevet store efterregninger, som har været svære at forstå.
•
Bestyrelsen vil anmode om, at opkrævninger og beregninger bliver gennemgået i detaljer og præsenteret mere gennemsigtigt.
•
Der kan indledes dialog med varmeselskabet og administrationen om mulige energibesparende tiltag og bedre kontrol af varmeforbruget i ejendommen.
•
(Dette er ikke sket, da samarbejdet mellem os lejere og administrationen er ringe) 3 ud af 5 lejere har sendt klagen til beboerklagenævnet.
d. Råderet til nyt badeværelse
Et andet vigtigt punkt i årets arbejde har været beboernes råderet – især ønsket om at kunne etablere eller modernisere badeværelser.
Flere beboere har udtrykt ønske om forbedringer, men processen har været ringe, da tilbud på badeværelset er meget dyre set ifht. Størrelsen på badeværelset!
e. De større perspektiver
Vi bor i en lille almen afdeling, der er stærkt forsømt. Der er lange udsigter til, at problemer løses – uden at der kommer penge ind udefra.
•
Et byggeri som vores bliver ikke en del af en ”helhedsplan”. Det er noget SAB gennemfører i de store afdelinger.
•
Skal vi kunne genoprette vores afdeling – så de grundlæggende problemer løses, vil det kræve, at SAB er med på, at de benytter noget af deres egen trækningsret i Landsbyggefonden eller bevilger fra boligforeningens egen dispositionsfond.
•
Det har vi tidligere oplevet, at vi blev afvist at måtte tale om.
•
Men det er jo SAB der ansvaret – også ansvaret for, at vedligeholdelsen i tidligere tider ikke har fulgt med.
•
I den langtidsplan, som SAB har fremlagt er ingen større arbejder planlagt før 2030, hvor der peges på kloakrør og brønde og udskiftning af kældervinduer
•
I 2032 vil man sørge for at elanlægget renoveres så det overholder gældende stærkstrømsregulativ. Og her viser en byggeteknisk rapport fra 2020, at der er problemer med el-sikkerheden.
•
I 2034 er der planer om vinduer i facaden, udskiftes til Velfac vinduer
•
Og i 2036 vil man sørge for at facadesten udskiftes og omfuges ved dårlige sten.
f. Afslutning
Året har vist, at der er behov for en fortsat stærk beboerinddragelse, tydelig kommunikation og et tæt samarbejde mellem beboere, bestyrelse og administration. Vi siger ikke, at det er nemt, - men vi bør kunne forvente, at vi har en boligforening, der er der for os. Vi håber, at det kommende år vil bringe løsninger, der både forbedrer boligernes stand og styrker beboernes trivsel.”
Beretningen bliv taget til efterretning
Pkt. 5 Orientering om regnskab 2024
Det er praksis, at vi godkender det på afdelingsmødet i denne afdeling. Derved er dagsordenspunktet misvisende. Dre har ikke været dialog om indholdet med administrationen. Mødet undlader at godkende regnskabet.
Det er dirigentens anbefaling, at der næste år følges en procedure, hvor afdelingsbestyrelsen efter modtagelse af udkast til regnskab får svar på de spørgsmål, som de kan have til regnskabet før det dukker op til godkendelse på et afdelingsmøde.
Pkt. 6 Godkendelse af driftsbudget med tilhørende PV-plan for 2026
Det vedtoges, at der under konto 119 sker den ændring, at de midler, der er tiltænkt afdelingsbestyrelsen alle samles som et rådighedsbeløb. Beløbet skal ikke indeholde en
særlig afsætning til telefon til formanden. På den vis, så beslutter afdelingsbestyrelsen selv, hvordan der disponeres.
Der var spørgsmål til Konto 202 “Renteindtægter” - Kent?
De kan være vurderet for lavt, - og der kan spørges til det.
Men punktet sluttede med, at budgettet blev godkendt.
Og til administrationen- husk, at der skal ske den samling af beløb under kontor 119, der blev vedtaget som ændringsforslag.
Pkt. 7 Behandling af indkomne forslag
a)
Ventilation: Dorthe Støve havde tal med, så det var muligt at foretage en endelig vedtagelse. Det ville koste ca. 10.000 i alt – og ville efter hendes udsagn kunne tages fra fra konto 115. 8 stemmer for, 2 imod. Derfor vedtaget.
b)
Hulmursisolering: Dorthe Støve oplyste, at det ville koste ca. 100.000 kr og en huslejestigning på 118 kr. Da der ikke var udsendt et forslag forud, der angav en sådan lejestigning, kunne mødet ikke vedtage noget endeligt, men det vedtoges, at det skal undersøges nærmere.
c)
Fugtspærre ved sokkel og ned langs mur ved gangstien: Dorthe Støve oplyste, at det ville koste op mod en halv million. Det ville kun kunne finansernes ved låneoptagelse, hvor eksemplerne var et lån på 450.00kr, med en lejestigning på 547kr eller et lån på 500.000 kr., men en lejestigning på 605 kr. Da der ikke var udsendt et forslag forud, der angav sådanne lejestigninger, kunne mødet ikke vedtage noget endeligt, men det vedtoges, at det skal undersøges nærmere.
Pkt. 8 Valg af formand
Charlotte Rasmussen genvalgtes
Pkt. 9 Valg af medlem til afdelingsbestyrelsen
Natasha Bouet genvalgtes
Pkt. 10 Valg af suppleanter
Lisbeth Kjeldsen Hansen genvalgtes
Pkt. 11 Repræsentantskab
Det er de 3 afdelingsbestyrelsesmedlemmer, der sidder i repræsentantskabet, Kim, Charlotte og Natasha.
Pkt. 12 Eventuelt
Snak om skimmel, kuldebroer og vandskade under taglægning i 2019
Mødet blev afholdt i god ro og orden
For referatets rigtighed:
Natasha Bouet
Jørgen Dyrholm Jensen
Charlotte
--------------------------------------------------------------------------
Ekstraordinært afdelingsmøde afd. 12 d. 23.04.25
Til stede: Kim, Natasha, Lisbeth, Charlotte, Erling
Pt. 1: Dirigent: Erling.
Mødet er indkaldt rettidigt. Erling informerer vedr. regler om råderetten.
Pt. 2: Referent: Charlotte.
Pt. 3: Godkendelse af individuel råderet i afdelingen: Råderetten er godkendt.
Alle stemte ja til forslaget.
Mødet blev afholdt i god ro og orden.
------------------------------------------------------------------------
Afd. møde den 10. September 24. Afd. 12. Vestergade 32-40.
Til stede: Kim, Charlotte afd.12. Ole Høi. SAB.
Pkt.1 valg af dirigent: Ole.
Pkt. 2 valg af referent: Charlotte.
Pkt. 3 stemmeudvalg.
Pkt. 4 Fremlæggelse siden sidste møde i maj 24. Charlotte informerer vedr. Oliering af altaner.
Pkt. 5 Godkendelse af budget. Godkendt.
Pkt. 6 Orientering om regnskab. Ole.
Pkt. 7 indkommende forslag. Ingen.
Pkt. 8 kim er på valg. Kim modtager genvalg.
Pkt. Lisbeth k. Hansen vil stadig være suppleant.
Mødet afholdt i god ro og orden.
--------------------------------------------------------------------------------------------
Til beboerne i afdeling 12.
Skanderborg den 28. maj 2024
Referat af ekstraordinært afdelingsmøde 23.05.2024
Til stede: Lisbeth, Natascha, Kim, Erling og Charlotte.
1. Dirigent: Erling.
2. Referent: Charlotte.
3. Valg af afdelingsformand:
Charlotte er valgt.
4. Valg af bestyrelsesmedlemmer:
Natascha og Kim er valgt.
5. Valg af suppleanter:
Lisbeth er valgt.
6. Ifht. ekstraordinært afd. møde skal det nævnes, at Kim er på valg 2024. Natascha og Charlotte er på valg 2025.
Referent Charlotte.
---------------------------------------------------------------------------
Til beboerne
Afdeling 12 – Vestergade 32 - 40
Skanderborg, den 6. september 2023
Referat af afdelingsmøde
Tirsdag den 5. september 2023 kl. 17.00 i kantinen, Adelgade 106 (indgang gennem porten) med nedenstående dagsorden.
Pkt. 1 Valg af dirigent.
Pkt. 2 Valg af referent.
Pkt. 3 Valg af stemmeudvalg.
Pkt. 4 Fremlæggelse af beretning for perioden siden sidste møde.
Pkt. 5 Godkendelse af driftsbudget med tilhørende PV-plan for 2024.
Pkt. 6 Orientering om regnskab 2022.
Pkt. 7 Behandling af indkomne forslag.
Pkt. 8 Valg af formand.
Pkt. 9 Valg af medlem til afdelingsbestyrelsen.
Pkt. 10 Valg af suppleanter.
Pkt. 11 Eventuelt.
Referat:
Der var ingen fremmødte. Lokalet lukkede derfor kl. 17.10
Pkt 1-4 ikke aktuel.
Pkt 5 Der fremsendte budget er i sin helhed godkendt af hovedbestyrelsen.
Pkt 6-7 ikke aktuel.
Pkt 8-10 Ingen bestyrelse, formand eller suppleanter. Kontaktperson er valgt for 1 år.
Der er ikke længere en kontaktperson i afdelingen.
Pkt 11 ikke aktuel.
Ref. OHS 06.09.2023
Med venlig hilsen
Administrationen
-----------------------------------------------------------------------
Skanderborg d. 06.09.2022
Afdeling 12, Vestergade 32-40
Referat af afdelingsmøde den 05. september 2022 i afd. 12
Der var ved mødestart d. 05.09.2022 kl. 17.00 på Adelgade 106, i kantinen, ingen fremmødte.
Budgettet for 2023 er således godkendt med en stigning på 6,51 % (før forbedringsarbejder) af den nuværende husleje.
Regnskabet for 2021 viser et underskud på 4.879,- kr., der overføres til resultatkonto.
Vedligeholdelses og istandsættelsesreglement er således godkendt med ikrafttræden pr 01.10.2022
Referent
SAB, Ole Høi Sørensen.
---------------------------------------------------------------------------
Til beboerne
Afdeling 12 – Vestergade 32 - 40 Skanderborg, den 06. oktober 2021
Referat af møde afholdt Onsdag den 22. september 2021 kl. 17.00 i kantinen, Adelgade 106 (indgang gennem porten) med nedenstående dagsorden.
DAGSORDEN / Referat:
/ Der var 2 fremmødte husstande
Pkt. 1 Valg af dirigent./ OHS Mødet konstateret rettidig indkaldt.
Pkt. 2 Valg af referent./ OHS
Pkt. 3 Valg af stemmeudvalg. / Ingen
Pkt. 4 Fremlæggelse af beretning for perioden siden sidste møde./ ingen beretning.
Pkt. 5 Godkendelse af driftsbudget med tilhørende PV-plan for 2022./ OHS fremlagde og de fremmødte godkendte.
Pkt. 6 Orientering om regnskab 2020. / OHS orienterede.
Pkt. 7 Behandling af indkomne forslag. / Ingen indkomne forslag
Pkt. 8 Valg af formand. / Grundet det aktuelle fremmøde, var der ikke grundlag for at oprette en bestyrelse og dermed valg af formand – Charlotte indvilgede i at være kontaktperson for afdelingen.
Pkt. 9 Valg af medlem til afdelingsbestyrelsen./ Ingen iht. pkt. 8.
Pkt. 10 Valg af suppleanter./ Ingen iht pkt. 8.
Pkt. 11 Eventuelt./ – løst og fast blev drøftet.
06.10.2021 OHS
-----------------------------------------------------------------------------------
Referat af afdelingsmøde den 24. september 2020 i afd. 12.
Pkt. 1. Valg af dirigent
- Dorthe Støve fra SAB blev valgt.
Pkt. 2. Valg af referent
- Dorthe Støve fra SAB blev valgt.
Pkt. 3. Valg af stemmeudvalg
- Der blev ikke nedsat et stemmeudvalg.
Pkt. 4. Fremlæggelse af beretning for perioden siden sidste møde
- Der var ingen beretning, da afdelingen ikke har en afdelingsbestyrelse.
- Dorthe Støve orienterede om, at hovedforeningen har besluttet at igangsætte en
tilstandsvurdering af afdeling 12 med henblik på en helhedsplan.
Pkt. 5. godkendelse af driftsbudget med tilhørende PV-plan for 2021
- Budgettet blev enstemmigt godkendt.
Pkt. 6. Orientering om regnskab 2019
- Dorthe Støve gennemgik regnskabet der blev taget til efterretning.
Pkt. 7. Behandling af indkomne forslag
- Der var ingen indkomne forslag.
Pkt. 8. Valg af formand
- Ingen ønskede at stille op til formand.
Pkt. 9. Valg af medlemmer til afdelingsbestyrelsen
- Punktet udgik.
Pkt. 10. Valg af suppleanter
- Punktet udgik.
Pkt. 11. Eventuelt
- Løs snak om råderetten og kloakseparering.
Referent
Dorthe Støve
----------------------------------------------------------------------------------------
Afdelingsmøde den 17.09.19 Vestergade 32-40 afd. 12
Til stede: Dorthe Kruse, Freddy, Lisbeth og Charlotte.
Pkt. 1: Dirigent: Dorthe.
Pkt. 2: Referent: Charlotte.
Pkt. 3: Valg af stemmeudvalg. Ingen.
Pkt.4: Fremlæggelse af beretning for perioden siden sidste møde: Charlotte informerer.
Pkt. 5: Godkendelse af driftbudget samt tilhørende PV-plan for 2020. Dorthe informerer. Godkendt.
Pkt. 6: Orientering om regnskab 2018. Dorthe informerer.
Pkt. 7: Behandling af indkomne forslag.
1: Maling af siderne på køkkenelementerne. Forslag godkendt. 6 stemmer for-0 imod. Godkendelsen skal
skrives ind i vedligeholdelsesreglementet for afdelingen.
2: Haver foran terassen: Forslag forkastet. 4 mod to.
3: P-Pladser: Forslag forkastet. 4 mod 2.
4: Overdækket terasse: Forslag godkendt med forbehold: Overdækket terasse betales af lejeren. dvs. egenbetaling for opførelsen samt vedligehold. Den overdækket terasse skal tages ned ved fraflytning. Desuden
skal tegningen af terassen godkendes af boligforeningen inden opførelsen. 6 stemmer for - 0 imod.
5: Fugtstyret ventilation i egen kælder: Forslag forkastet. 4 mod 2.
Pkt. 8: Valg af formand. Ingen. Charlotte ønsker ikke af være kontakt person mere.
Pkt. 9: Valg af medlem til bestyrelsen: Ingen.
Pkt. 10. Valg af suppleanter: Ingen.
Pkt. 11: Eventuelt. Intet.
Mødet blev afholdt i god ro og orden!
-----------------------------------------------------------------------
Til beboerne i afd. 12 – Vestergade 32 - 40
Skanderborg d. 29.10.2018
Referat af ekstraordinært afdelingsmøde torsdag den 25. oktober 2018 kl. 17.00
Valg af dirigent.
Dorthe Støve blev valgt.
Valg af referent.
Charlotte Rasmussen blev valgt.
Valg af formand.
Charlotte blev valgt.
Valg af bestyrelsesmedlemmer.
Kasper Holm, på valg i 2019.
Natasha Bouet, på valg i 2020.
Valg af suppleanter.
Der blev ikke valgt suppleanter.
I tilfælde af fraflytning af et bestyrelsesmedlem fra afdelingen vil bestyrelsen blive opløst.
Med venlig hilsen
Dorthe Støve
Skanderborg Andelsboligforening
----------------------------------------------------------------------------------------
Afdelingsmøde den 12. september 2018
Afdeling 12
Til stede: Dorthe (Hovedbestyrelsen) Kim, Lonnie, Freddy, Lisbeth og Charlotte.
Pkt 1: Valg af dirigent: Dorthe.
Pkt 2: Valg af referent: Charlotte.
Pkt 3: Valg af stemmeudvalg: Ingen.
Pkt 4: Fremlæggelse af beretning: Dorthe beretter.
Pkt 5: Godkendelse af driftbudget - Ingen huslejestigning det næste år. Dorthe viderebringer yderligere
ønsker vedr. tag til administrationen. Godkendt.
Pkt 6: Orientering om regnskab 2017. Godkendt.
Pkt 7: Behandling af indkomne forslag: Ingen.
Pkt 8: Valg af formand: Charlotte er valgt som kontaktperson for afdelingen.
Pkt 9: Valg af medlem til afdbetyrelsen: Ingen.
Pkt 10: Valg af supp.: Ingen.
Pkt 11: Eventuelt. Lonnie ønsker Paw tilbage som vicevært i afdeling.
Møde blev afholdt i god ro og tone.
Note: Efterfølgende har Charlotte talt med de nye beboere i nummer 40. De ønsker at være en del af bestyrelsen, og derfor skal der indkaldes til et nyt møde. Det kan herefter være muligt at lave en afdelingsbestyrelse i afdeling 12.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Referat af afdelingsmøde den 12. sept. 2017
1. Dorthe Kruse
2. Bjarne Christensen
3. Ikke aktuelt
4. Ingenting (små rep.)
5. Budget gennemgået og godkendt
Iflg. PV-planen skal tag, tagrender og isolering laves i 2018
6. Regnskabet er gennemgået
7. Ordensreglement godkendt
8. Ingen forslag
9. Bjarne Christensen forsætter som kontaktperson
10. Ikke aktuelt
11. Ikke aktuelt
12. Ingen ting
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Til beboeren i afd. 12
Vestergade 32 - 40
8660 Skanderborg Skanderborg den 16. september 2016.
Referat af ordinært afdelingsmøde torsdag den 8. september 2016.
Der var mødt 2 beboere op til mødet. Endvidere deltog Finn Thomsen.
Ad. Pkt. 1. Der blev ikke valgt en dirigent.
Ad. Pkt. 2. Finn Thomsen blev valgt til referent.
Ad. Pkt. 3. Der blev ikke valgt et stemmeudvalg.
Ad. Pkt. 4. Der var ingen beretning.
Ad. Pkt. 5. Budgettet blev gennemgået og godkendt med en 0 løsning.
Ad. Pkt. 6. Regnskabet blev gennemgået.
Ad. Pkt. 7. Der var ingen indkomne forslag.
Ad. Pkt. 8. Der var ingen der ønskede at være formand – Bjarne Christensen blev valgt som kontaktperson.
Ad. Pkt. 9 og 10. ikke nødvendigt på grund af pkt. 8.
Ad. Pkt. 11. Der blev talt om p-plads foran bebyggelsen.
Der var ros til Paw.
Med venlig hilsen
Dorthe Støve
Skanderborg Andelsboligforening
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Beboerne i afdeling 12 Vestergade 32 -40 8660 Skanderborg
Skanderborg den 9. september 2015
Referat af afdelingsmøde den 8. september 2015. Der var mødt 2 beboere op til mødet. Endvidere deltog Erling Weber Jensen fra administrationen.
Ad pkt. 1. Erling blev valgt som dirigent.
Ad pkt. 2 Erling blev valgt til referent.
Ad pkt. 3 Det var ikke nødvendigt at vælge stemmeudvalg.
Ad pkt. 4. El anlægget i afdelingen skal renoveres i 2015, der har været rotteproblemer i afdelingen,
trapperne er blevet pudset op, der var stor ros til den nye vicevært.
Ad pkt. 5. Budgettet blev gennemgået og godkendt med en huslejestigning på 2,53 %. Der var følgende bemærkninger til PV planen. Renovering af badeværelserne blev taget afbudgettet. Det blev besluttet, at hvis der er nogle beboere der ønsker renovering afbadeværelse, skal det foregå via råderetten. SAB vi Ole Høi vil være behjælpelig med evt. tilbud og udførelse.
Ad pkt. 6. Regnskab 2014 blev gennemgået -det viste et overskud i afdelingen på 3.546,-kr.
Ad Pkt. 7. der var ingen indkomne forslag.
Ad pkt. 8. Der var ingen der ønskede at være formand -Bjarne Christensen blev valgt som kontaktperson.
Ad pkt. 9 og 10. ikke nødvendigt på grund afpkt. 8.
Ad pkt. 11. Der var ingen emner under eventuelt.
-
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Afdelingsmøde SAB afd. 12 Vestergade 32 -40
Afholdt tirsdag d. 9.september 2014 kl. 19.00 I SAB's kantine, Adelgade 106.
Møde indkaldt af: Afdelingsbestyrelsen
Dirigent: EWJ
Deltagere:
Bjarne Christensen: BC (40)
Lisbeth Kjeldsen
Hansen(32)
Anni & Mogens Bertelsen:
MBB(34)
Inge W. Andersen
(ny i nr. 34)
Erling W. Jensen
Allan ?(SAB h-best. medlem)
Referat
Punkt 1: EWJ, som efter valget gennemgik dagsordenen,
Punkt 2: MBB
Punkt 3: Ikke aktuelt.
Punkt 4: Bestyrelsens beretning:
Bjarne gennemgik kort hvad der er sket i afd. I det forløbne år. Afd. har bl.a. fået nyt skilt op ned mod Vestergade, så Pizzamanden kan finde det rigtige nummer. Bjarne omtalte også at der er blevet observeret en enkelt rotte på flisegangen foran husene, men kommunens
rottefænger mente at det kun var en strejfer, da det var kort tid efter de store regnskyl og der er ingen set siden. Beretningen enstemmigt godkendt.
Punkt 5: EWJ gennemgik afd. Driftbudget, samt PV-planen og forklarede hvad de enkelte konti bruges til. Vi får en huslejestigning på 0,64%, hvilket svarer til en stigning på 32,-kr. Pr. Hus, så ny månedlig husleje ender på 4.858,-kr. i 2015, hvilket giver en ny m2 pris på 685,70.
Punkt 6: EWJ gennemgik om regnskabet. Underskuddet fra 2011 er, som nævnt sidste år, vent til et overskud i 2012 og den stil fortsætter i 2013, hvor overskuddet er på 13.548,-kr. som fordeles over de kommende tre år. Regnskabet blev derefter enstemmigt godkendt.
Punkt 7: Der var ikke indsendt forslag, men vi fik en god debat om badeværelser og tag. Debatten endte ud i at Bjarne skal skrive til EWJ vedr. Dette om muligheden for at få et tilskud fra Hovedbestyrelsen, så huslejen ikke bliver uforholdsmæssigt for høj i forhold til husenes stand mv.
Punkt 8: Valg: Da Anni og Mogens i nr. 34 flytter og ingen af de øvrige fremmødte ønskede at stille op til afdelingsbestyreisen, så nedlagde afd.mødet bestyrelsen og Bjarne forstætter som kontaktperson.
Referent: MBB
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Afdelingsmøde SAB afd. 12
Vestergade 32 - 40
Møde indkaldt af: afdelingsbestyrelsen
Dirigent: HHR
Referent: MBB
Deltagere:
Lena Rossen & Bjarne Christensen: BC (40)
Lisbeth Kjeldsen-Hansen (32)
Anni & Mogens Bertelsen: MBB (34)
Hans Henrik Rasmussen HHR (SAB)
Punkt 1: HHR, som efter valget gennemgik dagsordenen,
Punkt 2: MBB
Punkt 3: Ikke aktuelt.
Punkt 4: Bestyrelsens beretning: Bjarne gennemgik kort hvad der er sket i afd. I det forløbne år. Afd. har bl.a. fået fjernet plateau'et ovenfor græsplanen på nordsiden af husene og samtidig det gamle tørrestativ, som er blevet erstattet med et nyt i træ. Desuden har vi fået gjort rent i kælderen, hvilket var ret tiltrængt. Beretningen enstemmigt godkendt.
Punkt 5: HHR gennemgik afd. driftbudget, samt PV-planen og forklarede hvad de enkelte konti bruges til.
Vi diskuterede flere af posterne, bl.a. problemstillingen med badeværelserne, hvor der kun kan hentes tilskud fra Landsbyggefonden, såfremt alle husene søger på en gang, og da bestyrelsen og afd. mødet er enige om at vi ikke vil tvinge nogen til det, så må der findes en alternativ løsning, som f.eks. kunne være lig den der er blevet brugt ved altanerne, men det arbejder bestyrelsen videre med, sammen med HHR. Desuden diskuterede vi vores el-installationer, som skal bringes up to date, så de er lovlige og ligeledes vil vi i 2015 skulle bruge penge på nyt tag og disse to ting vil vi desværre være nød til at låne penge til og det vil uundgåeligt medføre huslejestigninger, men her kan der så hentes tilskud fra Landsbyggefonden, da det er alle husene som skal have disse renoveringer. Budgettet blev derefter enstemmigt godkendt.
Punkt 6: HHR gennemgik om regnskabet. Der var bl.a. spørgsmål til hvorfor konto 119: "Diverse udgifter" er hævet fra 3.619,-kr. Til 8.789,-kr. En stigning på 2.562,-kr. Det kunne HHR ikke umiddelbart svare på men har efterfølgende meddelt MBB, at det er pga. en stigning i budgettet på 2.500,-kr. i forventede kursusudgifter for afdelingsbestyrelse. HHR oplyste samtidig at det er en stigning som alle SAB afd. har fået så der er penge såfremt bestyrelsen skulle ønske at komme på kursus. Ligeledes blev der spurgt til hvad sidste år overskud på 4.640,-kr. er blevet brugt til , og også her måtte HHR meld pas og at han ville høre Kent Hansen (regnskabschef i SAB) og tilbagemeldingen var, at da der har været unders i det forrige år, så bruges overskuddet efterfølgende til at dække en del af dette. Underskuddet fra 2011 er, som sagt, vendt til et overskud i 2012.
Punkt 7: Udgik, da der ikke var indsendt forslag. Punkt 8: Valg af formand: På valg var: Bjarne Christensen (40), som modtog og blev genvalgt. Punkt 9: Valg af medlem til afdelingsbestyrelsen: På valg var: Mogens Balle Bertelsen (34), som blev genvalgt. Punkt 10: Valg af suppleant: På valg var: Lena Rossen (40), som blev genvalgt. Punkt 11: Intet.
Referent: MBB